Felietony w prasie służą promocji produktu firmy
Wydatki związane z wyjazdami dziennikarzy mają cechy reklamy, gdyż zmierzają do wywołania dobrego wizerunku towaru lub usługi. Zatem opłaty za bilet na samolot, czy organizację wywiadu z aktorami firma może zaliczyć do kosztów podatkowych.
Z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: ustawa o CIT) wynika, że kosztami uzyskania przychodu są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem tych wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT. W związku z tym ważny jest celu, w jakim podatnik ponosi dany wydatek.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Orzecznictwo podatkowe
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Orzecznictwo podatkowe