Szkolenia dla kluczowych klientów spółki to reprezentacja

Wydatki poniesione na współorganizowanie konferencji i szkoleń produktowych nie stanowią reklamy. W konsekwencji nie można zaliczyć ich do kosztów uzyskania przychodów.

Sprawa dotyczyła spółki, która zlecała zewnętrznym firmom organizację konferencji produktowych oraz szkoleń w kraju i za granicą dla jej kontrahentów oraz podmiotów współpracujących ze spółką, a także kluczowych klientów. Wątpliwości dotyczyły tego, czy wydatki poniesione przez spółkę na nabycie usług od firm zewnętrznych stanowią dla przedsiębiorstwa koszt podatkowy.
Firma uważała, że tak. Organ podatkowy uznał jednak stanowisko za niewłaściwe. Jego zdaniem wydane sumy to reprezentacja, a takich wydatków nie można zaliczyć do kosztów podatkowych. Sprawa trafiła do sądu.

Pytanie do eksperta: Czym różni się reklama od reprezentacji?

Jerzy Toczyński
konsultant Accreo

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Orzecznictwo podatkowe
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Orzecznictwo podatkowe

ZOBACZ OFERTĘ